خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

تغییر رفتارهای دوران مجردی بعد از ازدواج

ب

با آغاز زندگی مشترك از یك مرحله به مرحله دیگری وارد می شویم كه این تغيير براي رشد و ترقی یك رابطه لازم است.

 

همانگونه كه شاید قیافه یك فرد در زمان كودكی بامزه تر و دوستداشتنی تر باشد و در بزرگ سالی بنظر متفاوت یا خشن تر برسد، شكل و ظاهر یك رابطه هم تغيير می كند و نمی توانیم انتظار داشته باشیم روابط به همان شكل و اندازه و هیجان ابتدای آشنایی باقی بماند زیرا دوست داشتنی تر و خوشگل تر بنظر می رسیده!

 

در واقع باید بدانیم كه این تغيير به نفع ماست زیرا اصلاً این مقدار از شور و هیجان براي ترقی یك رابطه و وارد شدن آن به مرحله ای ديگر كه سبب رشد و تكامل بیش تر ميشود نه تنها الزامی نیست بلكه گاهی مانع هم است. بنابراين تغييرات را بپذیرید و با آن كنار بیایید و اجازه بدهید روابط همسر تان به شكل طبيعي رشد كند.

 

افرادی که معمولاً در دوران مجردی یک مجموعه رفتارهای اعتقادی و اجتماعي را داشته اند، پس از وارد شدن به زندگی مشترک هم تغيير نمی کنند یعنی آن حالت پایدار باقی می ماند.

 

کسی که برنامه اعتقادیش یک چیز ديگر بوده است فقط رفتار اجتماعي وی امکان دارد تغيير کند. به عنوان مثال در رابطه اجتماعي بین محرم و نامحرم شرم و حیا را رعایت نکرده است این چون جنبه اعتقادی ندارد مجدد بر می گردد مگر اینکه جنبه اعتقادیش را تغيير دهیم. بنابراين این بحث که هم اعتقادی است و هم اجتماعي در بر نمی گردد.

 

مشکلات بعد از ازدواج ,آموزش های بعد از ازدواج , دانستنیهای بعد از ازدواج تغییر افراد بعد از ازدواج

 

براي قدم گذاردن به زندگی مشترک لازم است شخص پیش از هر چیزی عادت ها و رفتارهای زمان مجردی اش را کنار بگذارد و خویش را براي مرحله جدیدی از زندگی که ملزومات متفاوتی دارد آماده کند. در این زمينه عوامل مختلفی تأثير دارند که برخی از آن ها شخصی و برخی خانوادگي هستند و در این که شخص بتواند خویش را با شرایط جدید سازگار کند نقش زيادي دارند. ولی در صورتی که این امادگی بدست نیاید یکی از تبعات آن امار بالای طلاق هایی هست که بیشترشان در سال های نخست زندگی روی می‌دهند .

 

جوان بی مسوولیت، سر به هوا و بازی گوش دیروز که تا لنگ ظهر را در رخت خواب می ماند و بیش تر اوقاتش را یا در فضاهای مجازي پرسه میزد یا مشغول خیابان گردی با دوست های بود، با تصمیم به شروع ازدواج و آغاز زندگی متاهلی وارد دنیای جدیدی ميشود که ویژگی هایی متمایز با دنیای مجردی دارد.

 

این روزها زمانیکه حرف از ازدواج جوانان ميشود مسئله ای که بسیار بر آن تأکید ميشود مشکلات مالی آنهاست و همین سبب شده است که بسياري از موارد ديگر که مانع از ازدواج جوانان میشوند نادیده گرفته شوند. زمانیکه شخص وارد مرحله متاهلی زندگی ميشود لازم است که بسياري از عادت ها و رفتارهای خویش را تغيير دهد و این نکته مهم را بپذیرد که از این به بعد او تنها نیست و عواقب تصمیمات و رفتارهایش علاوه بر خود وی به شخص دیگری هم که اکنون شریک زندگیش است میرسد .

 

در تحقیقاتی که مشاوران ازدواج و طلاق مرکز مشاوره ازدواج انجام داده اند به این نتيجه رسیده اند که عامل بسياري از جدایی ها روند ادامه رفتارهای زمان مجردی دختران و پسران در زندگی زناشویی است.

 

همان گونه که در زندگی مشترک حتماً در برخی حوزه ها با محدودیت هایی روبرو هستیم، در بسياري از موارد هم این ارتباط براي ما نقش حمایت کننده و پشتیبان را خواهد داشت، حمایتی که پیش از آن تجربه اش نکرده ایم.

 

بدین ترتیب ازدواج همان گونه که براي ما فرصت هایی ایجاد ميکند ، گاهی هم ازادی عمل ما را با محدود می نماید و برای اینکه بتوانیم بهتر این حمایت ها و محدودیت ها را در کنار هم بپذیریم باید از گذشته خودمان را براي وارد شدن و قبول این شرایط آماده کنیم و در واقع سبک زندگی خودمان را تغيير دهیم.

 

مشکلات بعد از ازدواج ,آموزش های بعد از ازدواج , دانستنیهای بعد از ازدواج تغییر و بهبود روابط بعد از ازدواج

 

یعنی یک شخص مجرد قبل از ازدواج قطعاً ازادی عمل بیشتری در ارتباطات خویش دارد؛ براي بودن در کنار دوست ها و سفر رفتن ، ساعت های طولانی در فضای مجازي بودن، انتخاب شغل و… در صورتی که با ازدواج طبعا مدل اینگونه کارها باید تغيير کند و زن و شوهر با رعایت ضوابط جدیدی که مستلزم یک زندگی زناشویی و ارتباط دو نفره است، همراه شوند.

 

تغيير مختص خود هر شخصی است و هیچ کس قدرت تغيير دیگری را ندارد، ولی به اشتباه خيلي اتفاق می افتد که زوجین در روابط مشترک به دنبال عوض کردن طرف مقابل هستند.

 

درصورتی که به دنبال ازدواج هستید و تصمیم دارید پس از ازدواج دست به تغيير طرف مقابل و یا حتی برخی مواقع تغيير در خود بزنید سخت در اشتباه هستید.

 

هر شخصی بیش از دو دهه از عمرش را بصورت مجردی و با مسوولیت های خاص این دوره گذرانده است، تغيير عادتها کار آسانی نخواهد بود و باید با اگاهی، پذیرش و در فرآیند ارتباطی این تغييرات صورت پذیرد.

 

درصورتی که هر کسی با خود به این بینش برسد که احتمالا یکسری رفتار های مجردی در مسیر ازدواج جایگاهی ندارند و باید تغيير کنند و یا این که متعادل سازی شوند با پذیرش بیشتری در مسیر ازدواج قرار می گیرد و بجاي سعی براي تغيير طرف مقابل در توافقات متقابل شرکت ميکند .

 

در واقع هر چه قدر تغيير یا تعدیل سازی پیش از وارد شدن به رابطه مشترک اتفاق بیفتد بهتر است، در چنين شرایطی با شخصی آگاه که از بینش مناسبی بهره مند است و در رابطه مشترک وارد ميشود رو به رو هستیم.

 

با نخستین پیشنهاد از جانب شخصی و پذیرش از سوی مقابل مسیر ازدواج آغاز ميشود ، با این آغاز باتوجه به اصل تفاوت ها در رابطه که اجتناب ناپذیر است موضوعی به اسم اصل گفتگو مطرح ميشود که تنها راه اصولی و نتيجه بخش در رابطه با تفاوت ها است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت بت اسپات