خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

ساختار بلبرینگهای شیار عمیق

ب

در در هر کدام از رینگ های بلبرینگ شیار عمیق ، یک شیار با سطح مقطع دایره ای وجود دارد. شعاع این شیار با شعاع ساچمه ها هماهنگ است و به خاطر اینکه ساچمه ها در این شیارها حرکت می کنند، این نوع بیرینگ تحمل بارهای محوری و شعاعی زیاد را دارد.

در بیشتر بلبرینگهای شیار عمیق برای محار ساچمه ها از قفسه های دو تکه فولادی یا برنجی و گاهی هم از قفسه های پلاستیکی استفاده می شود. البته برای این نوع بیرینگهایی که با سرعت بالا کار می کنند ، معمولا از قفسه های یکپارچه استفاده میشود. که برای منتاژ قفسه ها باید لبه رینگها سنگ زده شود. تعداد و اندازه ساچمه ها هم توسط معادلات ریاضی و با توجه به الاستیسیته رینگها تعیین میشود.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه تحمل بار خمشی را نیز دارد. برای شفت های کوتاه که فقط یک سر آنها تکیه گاه داشته باشد ، می توان برای تکیه گاه آن از بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: فلوکولانت

حلقه آب بندی پلاستیکی در بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ های شیار عمیق به دلیل تحمل زیاد در سرعتهای بالا ، اصطکاک کم ، تحمل بارهای شعایی و محوری ، جایگاه بخصوصی در صنایع مختلف پیدا کرده اند.

امروزه بلبرینگ ها مجهر به محافظ فلزی و حلقه آب بند پلاستیکی هستند که باعث پاکیزه ماندن بلبرینگ و افزایش طول عمر مفید آن خواهد شد. این نوع بیرنگها برای ماشین های کوچک کاربرد زیادی دارند ، چون نیاز به استفاده از کاسه نمد برای حفاظت از آنها نیست.

آب بندها از جنس لاستیک یا واشر پلاستیکی به همراه یک حلقه فلزی جهت منتاژ کردن آن داخل بلبریگ ساخته می شوند . مزیت دیگر آنکه داخل بلبرینگهایی که حلقه آب بندی داشته باشند ، گریس تزریق میشود ، به اندازه ای که تا پایان عمر آن نیاز به گریسکاری دوباره نباشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت بت اسپات