خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

کامل ترین راهنمای کنسل کردن بلیط هواپیما

ب

یکی از مواردی که هر مسافر نیاز دارد تا درباره آن بداند. چگونگی کنسل کردن بلیط هواپیما می باشد. در این مقاله از انتخاب درباره این مسئله به طور کامل توضیح داده شده است.

برنامه ریزی برای هر سفر که با وسایل حمل و نقل عمومی صورت بگیرد با برنامه ریزی مربوط به سفر با وسایل شخصی بسیار متفاوت است، چرا که در صورت تغییر برنامه با وسیله ی شخصی به راحتی می توانید دوباره به برنامه ریزی بپردازید اما در برنامه ریزی با سیستم حمل و نقل عمومی باید نسبت به کنسل کردن بلیط خود اقدام کنید.

چطور می توانیم بلیط هواپیما خود را کنسل کنیم؟ آیا باید خسارتی بپردازیم؟ برای تهیه ی دوباره ی بلیط چه باید کرد؟ پاسخ تمام این سوالات در این مقاله قرار گرفته است پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

بلیط های هواپیما به دو صورت چارتر و سیستمی به فروش میرسند. اما بلیط های چارتر و سیستمی به چه بلیط هایی گفته میشود؟

 

کلاس های پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس

 

  •  بلیط های رفت و برگشت:

خرید بلیط برگشت همزمان با بلیط رفت این امکان را به فرد می دهد که هزینه ی کمتری بابت بلیط ها پرداخت کند. مخصوصا در هنگام کنسل کردن بلیط خارجی چرا که هزینه بسیار بیشتری دارد.

اما اگر نخواهید که از بلیط برگشت خود استفاده کنید برای کنسل کردن باید میزان خسارت را متناسب با بالاترین نرخ بلیط در کابینی که بلیط خود را خریداری کرده اید محاسبه شود. در صورت استفاده نکردن از بلیط رفت، بلیط برگشت خود به خود کنسل می شود.

  • بلیط چارتر:

بلیط محبوب تمام مسافران بلیط هواپیما چارتر می باشد. زمانی که ایرلاینی بلیط های پرواز خود را به فرد یا شرکتی می فروشد و آن فرد یا شرکت اقدام به فروش بلیط ها می کند در واقع به آن فرد یا شرکت چارترکننده و به بلیط ها، بلیط های چارتری می گویند.

  • بلیط سیستمی:

بلیط سیستمی رایج ترین نوع بلیط هواپیما می باشد. اما زمانی که ایرلاین به صورت مستقیم اقدام به فروش بلیط های پرواز خود کند این بلیط ها، بلیط های سیستمی نام می گیرند.

این دو بلیط با این که در ظاهر تفاوت چندانی ندارند اما باید بگوییم که در موارد بسیاری از جمله نحوه ی کنسل کردن با یکدیگر متفاوت می باشند.

  • کنسل کردن بلیط های چارتر:

بلیط های چارتری به این دلیل بین افراد محبوب است که اغلب هزینه ی خرید آن ها پایین تر از بلیط های سیستمی است. اما عیب بزرگ این بلیط ها این است که در زمان کنسل کردن یا نمیتوان هزینه را استرداد کرد و یا اینکه بلافاصله هزینه ی بلیط به شما داده نخواهد شد.

هم چنین میزان هزینه ای که بابت کنسل کردن بلیط از شما کم خواهد شد مشخص نیست و هر چارترکننده ای نرخ متفاوتی را در نظر می گیرد.

  • کنسل کردن بلیط های سیستمی:

همانطور که گفتیم هزینه ی بلیط های سیستمی از بلیط های چارتی بیشتر است اما بلیط های سیستمی قابل استرداد هستند و می توانید میزان قابل توجهی از هزینه ی پرداخت شده ی خود را پس بگیرید.
البته گاهی اتفاق می افتد که قیمت بلیط چارت و سیستمی تفاوت چندانی ندارد.

 

کنسل کردن بلیط هواپیما: راهنمای جامع

 

  • کنسل کردن بلیط آنلاین:

اگر بلیط خود را به صورت انلاین تهیه کرده اید می توانید برای کنسل کردن آن نیز از طریق آنلاین اقدام کنید. به این صورت که وارد پنل کاربری خود در سایت مربوطه می شوید و نحوه ی بازگشت پول خود را مشخص می کنید که می تواند واریز به حساب شخصی تان باشد و یا اینکه حساب کاربری خود را شارژ کنید.

  • کنسل کردن به وسیله ی ایرلاین:

گاهی ممکن است که کنسل شدن بلیط هواپیما توسط مسافر صورت نگیرد و به علت ایراد فنی موجود هواپیما پرواز را انجام ندهد. در این صورت می توانید به راحتی تمام هزینه ی بلیط خود را پس بگیرید. حتی اگر پرواز شما با تاخیر ۲ ساعته همراه بود می توانید تمام هزینه ی بلیط خود را دریافت کنید.

  • میزان کنسلی:

میزان نرخ کنسلی در ایرلاین های متفاوت و در شناسه های مختلف، متفاوت است. هم چنین این میزان با توجه به ساعتی که اقدام به کنسل کردن بلیط خود می کنید متفاوت است. در ادامه جدولی برای این موارد در نظر گرفته شده است.

 

کنسل کردن بلیط هواپیما: راهنمای جامعکنسل کردن بلیط هواپیما: راهنمای جامعکنسل کردن بلیط هواپیما: راهنمای جامعکنسل کردن بلیط هواپیما: راهنمای جامعکنسل کردن بلیط هواپیما: راهنمای جامعکنسل کردن بلیط هواپیما: راهنمای جامع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت بت اسپات