خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

اوراق بهادار و بازار اوراق قرضه

ب

بورس بازاری است که با سرمایه گذاری در آن و پیروی از استراتژی‌های درست این بازار مالی می‌توان به سود و کسب درآمد خوب و مناسبی رسید. پس وقت آن رسیده است که پول خود را سرمایه گذاری کنید. اما دقیقا کجا می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ پس از جمع آوری پول و تصمیم گیری در مورد استراتژی سرمایه گذاری، زمان آن رسیده که برخی از اوراق بهادار را خریداری کنید. دارایی‌های سرمایه گذاری‌های قابل معامله مانند سهام و اوراق قرضه – هر دو دارای ارزش مالی هستند. سرمایه گذاران با این اوراق بهادار سبد سهام دارایی متنوع را می‌سازند.

سهام و اوراق قرضه دو مورد از معامله هستند – که هرکدام برای فروش در بازارهای مختلف موجود است. بورس، دارای سهامی است که به عنوان حقوق صاحبان سهام در یک شرکت با حق معامله و تجارت عمومی شناخته می‌شود. اوراق قرضه اساسا وام با درآمد ثابت است که سرمایه گذار آن را از دولت یا یک شرکت می‌گیرند. بیشتر بخوانید: ثبت نام در هات فارکس

بازار بورس اوراق بهادار

بازار بورس جایی است که سرمایه گذاران برای خرید و فروش اوراق بهادار و سهام شرکت‌های دولتی و خصوصی مراجعه می‌کنند. سهام در بورس کالا معامله می‌شود. خرید اوراق بهادار یا سهام، به این معنی است که شما یک سهام مالکیت بسیار ناچیز در یک شرکت خریداری می‌کنید. در حالی که سرمایه گذاران بازار اوراق قرضه این اوراق را برای گرفتن وام با بهره می‌خرند، سرمایه گذاران بورس، سهام شرکت‌های بزرگ و کوچک را با این عقیده که شرکت خوب عمل می‌کند، خریداری می‌کنند تا ارزش سهام خریداری شده افزایش پیدا کند.

وظیفه اصلی بورس این است که خریداران و فروشندگان را به یک محیط منصفانه، قابل تنظیم و کنترل شده تبدیل کند تا در آنجا بتوانند معاملات خود را انجام دهند. آنها به افراد درگیر در این بازار اطمینان می‌دهند که تجارت با شفافیت انجام می‌شود و قیمت گذاری عادلانه و صادقانه است. این آیین نامه نه تنها به سرمایه گذاران بلکه به شرکت‌هایی که اوراق بهادار آنها معامله می‌شود، کمک می‌کند. وقتی بورس استحکام و سلامت کلی خود را حفظ کند، اقتصاد شکوفا می‌شود.

بازار اوراق قرضه

جایی است که سرمایه گذاران برای تجارت (خرید و فروش) اوراق بهادار بدهی که ممکن است توسط شرکت‌ها یا دولت ها صادر شود، می‌روند. همچنین به عنوان بدهی یا بازار اعتبار شناخته می‌شود. اوراق بهادار فروخته شده در بازار اوراق قرضه، همه اشکال مختلف بدهی هستند. با خرید اوراق قرضه، اعتبار و یا بدهی، شما برای مدت معینی وام با بهره می‌گیرید – همان روشی که یک بانک برای اعطای وام به متقاضیان خود انجام می‌دهد. بیشتر بخوانید: بررسی بروکر اکسپرت آپشن

تفاوت‌های کلیدی بین بازار بورس و بازار اوراق قرضه

یک تفاوت عمده بین بازار اوراق قرضه و بورس این است که بازار بورس اوراق بهادار دارای مکان‌های مرکزی است که در آن سهام خرید و فروش می‌شود.

تفاوت کلیدی دیگر بین بازار بورس و بازار قرضه، ریسکی است که در سرمایه گذاری هر یک وجود دارد. در مورد بورس، سرمایه گذاران ممکن است در معرض خطراتی از جمله ریسک ژئوپلیتیکی (بر اساس مکانی در کشوری که یک شرکت تجارت می‌کند یا مستقر است)، ریسک ارزی، خطر نقدینگی یا حتی ریسک نرخ بهره باشد که می‌تواند بدهی یک شرکت یا وجه نقدی که در اختیار دارد را تحت تاثیر قرار دهد.

از طرف دیگر بازار اوراق قرضه بیشتر مستعد در معرض خطرات قرار گرفتن مانند تورم و نرخ بهره هستند. وقتی نرخ بهره بالا می رود، قیمت اوراق قرضه کاهش می‌یابد. اگر نرخ بهره بالا باشد، در صورت فروش، ممکن است در نهایت کمتر از قیمت خرید دریافت کنید. اگر اوراق قرضه‌ای را از شرکتی خریداری می‌کنید که از نظر مالی چندان وضعیت مناسبی ندارد، خود را در معرض خطر اعتباری قرار می‌دهید. در موردی مانند این، صادرکننده اوراق قرضه قادر به پرداخت سود بهره نیست و فرد خریدار ضرر می‌کند. بیشتر بخوانید: بررسی بروکر پاکت آپشن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت بت اسپات