خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

عارف: اعضای شورا خود را با نمایندگان مجلس مقایسه نکنند /شورا را نباید تبدیل به نهاد سیاسی کرد

ب

به  گزارش امیدنامه .محمدرضا عارف در جلسه مشترک با رییس و تعدادی از اعضای شورای استان تهران  با یاددآوری ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت و با بیان اینکه مشروطیت شروع مردم سالاری بود و امیدواریم مردم سالاری با تمامی ابزار و لوازمش  در کشور ما جای خودش را پیدا کند، گفت: شوراها یکی از مترقی اصول قانون اساسی است و مرحوم طالقانی برای حاکمیت شوراها تلاش زیادی انجام داد ودولت اصلاحات افتخار این را داشت که تثبیت شوراها را محقق سازد و طبیعتا در آن زمان در این رابطه مخالفینی داشتیم. اما در دهه پنجم انقلاب به نظر من هیچ راهی جز حاکمیت شوراها نداریم.

 

وی با تاکید بر اینکه خروجی دولت متورم و فربه، ناکارآمدی است، گفت: دولت باید با حداکثر چند صد هزار نفر اداره شود و نقش سیاستگذاری را ایفا کند. باید همه امور را به شوراها واگذار کنیم. البته در این راستا هم قوانین باید بازبینی شود و هم اعضای شوراها ظرفیت پذیرش این مسئولیت را داشته باشند.

 

عارف با بیان اینکه اعضای شوراها نباید در انجام وظایف‌شان، خود را با نماینده مجلس مقایسه کنند، افزود: اعضای شوراها نباید نهاد شورا را تبدیل به نهاد سیاسی کنند. شورا یک نهاد خدماتی است‌. اگر اعضای شوراها می خواهند فعالیت سیاسی کنند، باید از طریق حزب خود وارد شوند اما در شورا نماینده همه مردم هستند.

 

وی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: سه لایحه جزو تعهدات ما به شوراها بود که نتوانستیم آنها را به خوبی پیگیری کنیم. یکی از این لوایح بحث خدمات یکپارچه شهری بود که من موضع خود را نسبت به دولت مطرح کردم و گفتم از دولت خروجی قابل توجهی به دست نمی آید و امور دولتی باید به شوراها واگذار شوند. در همین راستا به عنوان مثال واگذاری کتابخانه ها را شروع کردیم که البته نظر شوراها این بود که این بخش درآمدزا نیست؛ بلکه هزینه ساز است.

 

وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن استان های  تهران و البرز اظهار داشت: سالانه حدود۲۰۰ هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می شود و این آمار در تهران دست کم به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسد. بیمارستان های تهران مرجع همه بیماران در ایران است؛ ولی آیا منطقه غرب تهران می تواند خدمات درمانی خوبی به مردم ارائه دهد؟ مرکزیت‌ کشور در حوزه بیمارستان به تهران داده شده اما منافع این مرکزیت چیست؟

 

رییس مجمع نمایندگان تهران افزود: باید زمینه مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم را ایجاد کنیم. وضعیتی که کشور در ماه های گذشته داشت می توانست برای کشور ایجاد بحران کند اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان  و صبر و شکیبایی مردم ،کشور شرایط بحرانی را پشت سر گذاشت البته هنوز مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و باید همه در برابر این جنگ تمام عیار اقتصادی با وحدت،تدبیر،عقلانیت و صبر و بردباری ایستادگی کنیم.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت بت اسپات