خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

شگفت انگیزترین دلایل ایجاد آکنه

ب

نیوز: آکنه شایعترین بیماری پوستی است که حدود ۸۰ درصد جمعیت ۱۱ تا ۳۰ ساله را درگیر می کند. اما بعضی اوقات حتی نوزادان هم جوش می زنند و افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله هم ممکن است دچار شوند.

امروزه بازار مملو از محصولاتی است که نوید پوستی  شفاف و بدون جوش را به شما می دهند اما باید بدانیم اولین قدم برای از بین بردن جوشها دانستن علت آنهاست چهار علت اصلی ایجاد جوش عبارتند از هورمونها، بسته شدن منافذ پوست، چربیها و باکتریها.

البته رژیم غذایی نادرست هم می تواند جوشها را بدتر کند و تا کنون هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه آرایش، غذاهای چرب، و یا آلودگی علت اصلی ایجاد آکنه اند وجود ندارد.

با این حال ثابت شده شستن صورت دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم می تواند باعث کاهش آکنه ها شود. عفونتهای پوستی، عدم تعادل قند خون، استرس و سموم بدن هم می توانند باعث ایجاد آکنه شوند. اما علاوه بر این موارد آکنه ها دلایل دیگری هم دارند مواردی که شاید شما به آن هیچ وقت فکر نکرده اید از جمله:

سندرم روده نشت پذیر

هزاران باکتری در روده های شما زندگی می کنند و اگر تعادل آنها بهم بخورد باعث ضعف پوشش روده می شود  و این عدم پوشش دیواره روده ها باعث ورود ذرات غذایی به جریان خون می شود که این عارضه سندرم روده نشت نامیده می شود و تقریبا با همه مشکلات التهابی پوست از جمله آکنه در ارتباط است روده سالم یکی از عوامل موثر در ، داشتن پوستی سالم است

غذاها

شما همان چیزی هستید که می خورید یعنی اگر ماده غذایی مصرف کنید که بدن به آن واکنش نشان دهد اولین جایی که نمود پیدا می کند پوست شماست. البته بدن افراد متفاوت است و ممکن است بدن هر کس به ماده غذایی خاص واکنش نشان دهد. و این شما هستید که باید بفهمید بدنتان به چه ماده ای حساس است.

سموم

اگر بدن شما نتواند سموم را دفع کند و آنها در بدن تجمع پیدا کنند زمینه شعله ور شدن مشکلات پوستی فراهم می شود . ویتامین های گروه B و غذاهای غنی از فولات مانند قارچ ، گل کلم ، گوشت گاو، بروکسل، و سبزیجات برگ سبز کلید سم زدایی بدن هستند.سعی کنید آنها را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

موها

تا به حال دقت کرده اید در  قسمتهایی که موهای شما بر روی آن قرار دارد بیشتر جوش می زنید . شاید علت آن بسته شدن منافذ پوست در آن قسمتها، استفاده از حالت دهنده ها، شوره سر یا موی بلند باشد بنابراین سعی کنید موها و پوست خود را تمییز نگه دارید و از ژل ها و حالت دهنده ها کمتر استفاده کنید .

گوشی

گوشی شما محل تجمع باکتریهاست و هنگامی که شما با گوشی صحبت می کنید سبب انتشار باکتری ها بر روی پوست خود می شود . سعی کنید گوشی خود را هر روز با دستمال مرطوب ضد باکتری تمییز کنید.

رختخواب

یکی دیگر از عوامل ایجاد جوشها رختخواب شماست جایی که شما فکرش را هم نمی کنید و حتی متوجه هم نمی شوید . ولی باکتریها آنجا هم در کمین شما هستند هر دقیقه هزاران سلول پوست می ریزد و این سلولها هم مقادیر کمی باکتری دارند طبیعی است که سلولها و باکتری ها از طریق رختخواب شما با پوستتان ارتباط دارند و ، وارد پوست شما می شوند . شستن مرتب ملحفه ها می تواند باعث کاهش این آلودگی ها شود.

پاک کننده صورت

اسکراب ها و شستشو دهنده های قوی می توانند پوستهای ظریف را مستعد عفونتهای باکتریایی کنند سعی کنید از پاک کننده ملایم و بدون صابون استفاده کنید

 

هورمونها

دور لب و اطراف چانه نقاطی هستند که آکنه ها بیشتر در آنجا مشاهده می شوند و به احتمال زیاد هورمونها عامل آن باشند . عدم تعادل هورمونها و یا چرخه قاعدگی در خانومها می تواند باعث ایجاد آکنه در این نقاط شوند

ورزش

ورزش کردن بسیار مفید است، اما شستشوی مناسب پوست بعد از تمرین کردن برای سلامت پوست بسیار مهم است بخار آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست می شود بهترین کار قبل از دوش گرفتن شستن صورت با محلول بنزوئیل پراکسید است و یا شستشو با آب سرد

صبحانه

مهمترین وعده غذایی شما صبحانه است اما خوردن بعضی غذاها ممکن باعث ایجاد عوارضی بر روی پوست شما شود رژیم های غذایی پر از شکر، نان  سفید و غلات، ماکارونی، سیب زمینی، می تواند با آکنه در ارتباط باشد و حتی زیاده روی در مصرف آب میوه ها در افراد مستعد ممکن  باعث ایجاد آکنه شود.

بهتر است به جای این مواد از تر کیبات آرد گندم کامل، برنج قهوه ای و سیب زمینی شیرین استفاده کنید . فرآورده های شیر هم می توانند باعث چرب شدن پوست و ایجاد آکنه شوند. کافئین،  غذاهای ادویه دار و شکلات هم می توانند عامل ایجاد مشکلات پوستی باشند . مرکبات هم ممکن است با تابش نور خورشید به پوست واکنش نشان دهند و باعث مشکلات پوستی شوند بنابراین استفاده از ضد آفتابهای حاوی روی یا دی اکسید تیتانیوم توصیه می شود.

داروها

داروهای ضد تشنج ، داروهای اعصاب و روان، داروهای ضد سل و قرص های پیشگیری از بارداری و مواردی که حاوی پروژسترون هستند می توانند عامل ایجاد مشکلات پوستی باشند. اما هیچ کدام از این داروها را بدون نظر پزشک خود قطع نکنید .

خمیر دندان

محصولات حاوی فلوراید می توانند باعث تحریک پوست شوند و در پوستهای مستعد ایجاد آکنه کنند.

آکنه می تواند مشکل ساز و ناخوشایند باشد و بر زیبایی شما تاثیر گذار، اما به یاد داشته باشید آنها اغلب بازتاب درون بدن شما هستند داشتن یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی سالم و کم استرس همگی می توانند نقش مهمی در  زیبایی پوست شما و سلامتی آن داشته باشند.

منبع: نیوز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت بت اسپات