خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

علی مطهری: مقابل هم قرار گرفتن مقام‌های نظام اثر خوبی ندارد/ روحانیون مسائل خصوصی را بین خودشان مطرح کنند

ب

علی مطهری در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره اظهارات اخیر آیت‌الله محمد یزدی خطاب به یک مرجع تقلید و تکذیب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در روزهای گذشته هم در این باره صحبت کردم. جامعه مدرسین هم این اظهارات را تکذیب نکرده بلکه گفته سندیت ندارد.

 

وی تاکید کرد: بنده گفتم بهتر است این مباحث را خصوصی مطرح کنند و به رسانه‌ها نکشانند، وقتی مردم ببینند مقام‌های عالی نظام در مقابل هم قرار می‌گیرند مخصوصا وقتی که روحانی هم باشند اثر خوبی ندارد. درنتیجه بهتر است این مسائل به طور خصوصی بین خودشان مطرح شود.

 

به گزارش ایلنا، محمدرضا زائری چندی پیش در اینستاگرام خود خبر داده بود:‌ آیت الله محمد یزدی تهدید کرده‌اند که در صورت اعلام مرجعیت آیت الله علوی بروجردی، به میدان خواهند آمد و بساط را به هم خواهند ریخت و تابلوی دفتر ایشان را پایین خواهند آورد!

 

بر این اساس آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفته بود: «مگر می‌شود هر روز یک نفر ادعای مرجعیت کند؟ اگر چنین فردی تابلو هم بزند، تابلویش را پایین می‌آوریم؛ هیچ تعارفی هم نداریم، چون مرجعیت نمی‌تواند بازیچه باشد. چهار، پنج مرجع داریم که از طرق شرعی مرجع شده‌اند، کافی هستند. همه که نباید فقیه و مرجع بشوند… صیانت از مرجعیت باید رعایت شود، کمیسیون صیانت از مرجعیت مصوب جامعه مدرسین و مورد تأیید پنج مرجع است که یکی از آن‌ها مقام معظم رهبری است و حتی مراجع اخیر هم که فوت شدند، در آن زمان تأیید کردند لذا پنج مرجع تأیید کرده‌اند و هفت هشت عضو هم دارد… متأسفانه گرایش به عناوین، ظواهر و القاب [در حوزه]زیاد شده است؛ بعضی ضوابط حوزوی بزرگان زیر پا گذاشته شده است.»

 

هرچند که پس از آن حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در واکنش به اظهارات منتشر شده از آیت الله یزدی طی بیانیه‌ای خطاب به مسئولان خبرگزاری‌ها و جراید گفت: مواضع اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بویژه ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حضرت آیت الله یزدی «دامت برکاته»، صرفا از طریق وب سایت رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  قابل استناد می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت بت اسپات